torsdag 27. desember 2012

God Jul.

I et innlegg julen 2010 ramset jeg opp en rekke filosofiske podkaster og videoer som finnes på nettet. Flere av anbefalingene står ved lag.

Philosophy Bites er stadig like bra.  In Our Time står ikke like høyt i kurs, men BBC tilbyr nå muligheten for å abonnere kun på filosofiske temaprogrammer, og de er svært ofte svært gode. Elucidations oppdaget jeg i sin tid fordi Martin Gustafsson var med i episode nummer elleve, men de fleste programmene er interessante. Rationally Speaking er blitt fast inventar på ipoden min siden sist (bloggen er også god), det samme er Philosophy Talk. Entitled Opinions oppdaget jeg i høst.

Closer To Truth tilbyr interessante videoer, blant annet om vitenskap og religion: særlig har jeg likt intervjuene med Bede RundleMåndagsfilosoferna fra YLE, den finske rikskringkastingen, er også verdt en titt. Uhøytidelige diskusjonene med et umiskjennelig preg av morgen-tv. (Programposten er avsluttet, så vidt jeg kan se.) Her figurerer mange (for meg) kjente navn fra det Wittgenstein-inspirerte miljøet ved filosofisk insitutt i Åbo.

Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar