mandag 3. september 2012

6930 and counting.

I følge den offisielle besøkstelleren nærmer Orienteringsforsøk seg treff nummer sju tusen. Sju tusen på to år betyr 3500 i året og et gjenomsnitt på ti besøk om dagen. Ikke dårlig for en norskspråklig filosofiblogg. Noen dager er mer travle enn andre, selvfølgelig. I sommer var trafikken laber, med kun en håndfull besøkende per dag. Den siste uken har statistikken fått en oppsving. At jeg har skrevet et par innlegg på engelsk har naturligvis bidratt til dette. Forleden dag nominerte jeg (selvnominasjon synes å være normen) Meaning and Mortality til 4th Annual 3QD Philosophy Prize. Jeg anslår vinnersjansene som små, men håper naturligvis at statisitkken som følge av dette, skal skyte i været straks det åpnes for stemmegivning senere i dag, og at statistikken -- mer presist: at DU og alle andre som leser dette -- skal stemme mitt forslag frem til seier. En viss økning har jeg faktisk registrert allerede. Skjønt jeg er usikker på hvor pålitelig denne statistikken er. Andre tellere opererer med andre tall. Clustrmap og Motigo webstats registrerer som regel (men ikke alltid) færre treff enn min egen teller. (Bloggurat fører primært statistikk over hvor mange unike lesere bloggen har hatt i løpet av siste uke.) En del av forskjellen skyldes kanskje at noen registrerer virtuelle besøk, mens andre kun teller treff fra pc'er med klar adresse. Men dette er ikke hele forklaringen, for de statistikkene er heller ikke enige om hvor disse besøkende kommer fra. Med så mye usikkerhet, velger jeg å feste lit til bloggers teller, ikke minst fordi jeg da trolig kan sprette sjampanjen for nummer 7000 til helgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar