tirsdag 21. august 2012

Gammel vin i nye skinnsekker.

Som alle ser, har jeg gitt bloggen nye klær i et forsøk på å gli bedre inn i mitt nye lokalmiljø. Jeg vurderte å skifte navn i samme slengen. "Orienteringsforsøk" var noe jeg fant på i all hast fordi en blogg jo må ha et navn (og fordi jeg har sans for Wittgensteins beskrivelse av filosofiske problemer som orienteringsvansker), men jeg har aldri vært helt fornøyd med det valget. Alternativet jeg har tenkt på, er "Filosofiske smuler" etter Kierkegaards bok med samme navn. Jeg har alltid likt den tittelen; dens upretensiøse anslag hadde dessuten passet ambisjonsnivået for denne bloggen utmerket, men alle kjennetegn kan ikke forandres på én gang hvis den som kommer på besøk skal kjenne seg igjen. Så navnet får stå, inntil videre i alle fall. Innholdet skal uansett være omtrent som før.

Det nye mottoet lyder som noe reklamebransjen har funnet på -- men til forskjell fra Carlsberg ("Probably the Best Beer in the World"), har jeg probably dekning for mine ord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar