torsdag 5. juli 2012

Feberfantasier.

Hele familien har vært småsyke den første uken i Italia. Sigrid har ligget inne med tørrhoste og feber et par dager. I går var vi likevel en kort tur på stranden. Etterpå dusjet vi sammen, hun og jeg, før vi gikk til sengs for en velfortjent cowboystrekk. Her er (etter hukommelsen) noe av det vi diskuterte:
- Kom hit, Sigrid. Få kjenne på deg. Javisst...du er varm fremdeles, du.
- Jeg har vondt i hodet også.
- Huff, har du? Få kjenne.
- Du kan da ikke kjenne dét, pappa.
- Å? Jeg kjente jo at du var varm...
- Men det var på utsiden, det. Jeg har vondt inni hodet mitt.
- Ja..., men hvorfor kan jeg ikke kjenne det da?
- For vi har jo forskjellige kropper.
Febersmerter eller ei, noe alvorlig galt med hodet hennes, dét er det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar