lørdag 8. januar 2011

Blogganbefalinger.

Advarsel: Dette innlegget består stort sett av skryt av bloggen min, ikke rent selvskryt vel å merke.

Jeg fant omtale, eller -- ehem -- anbefalinger, av bloggen min på et mildt sagt uventet sted. At folk bosatt i USA leser det jeg skriver er selvsagt svært overraskende; men at en filosofiprofessor Over There leser bloggen min, og dertil finner den så givende at han mener det er bryet verdt å lese innleggene mine, om nødvendig ved hjelp av Google Translate på tross av all språkvask, gjetting og ekstra tolkningsarbeid dette innebærer, er mer enn overraskende! Det samme må sies om det å bli nevnt i samme åndedrag som Lars Hertzberg, en av de nålevende filosofene jeg selv har lært aller mest av.

La meg bruke denne anledningen til varmt å anbefale Duncan Richters blogg language goes on holiday. Foruten tankevekkende innlegg fra Richter selv (opptil flere ganger i uken), har bloggen en rekke faste kommentatorer, noe som ofte avstedkommer svært interessante diskusjoner. Det var denne bloggen som gav meg lyst til å forsøke selv. Den tilhører mitt daglige lesestoff.

(For andre blogger jeg følger, se listen til høyre.)

1 kommentar:

  1. Thanks. It's pretty cool for me to have someone reading my blog over there too.

    SvarSlett